فیلم سینمایی پاپ 2022-02-21
دانلود فیلم پاپ با لینک مستقیم و کیفیت عالی full HD فیلم پاپ پندار مووی
دربارهی اشکال اپیزود یک میتوان از گفتهی «احسان عبدیپور» در نشست خبری پاپ استفاده کرد. به نقل از خود ایشان بعد از توقیف فیلم، ۱۷ مورد ممیزی ایراد شد و سکانسهایی از فیلم حذف میشود. بهخصوص اپیزود یک که «سلاخی» و همین حذفیات باعث قطع شدن یک سری ارتباطات در فیلم میشود.
«پاپ» ساختهی «احسان عبدیپور» فیلمی در ژانر درام است که این روزها به صورت آنلاین در حال اکران است. این فیلم دومین ساختهی این کارگردان و فیلمی تحربهگراست که سایه توقیف و سانسور سالها اکران عمومی آن را به تعویق انداخت. با این حال این فیلم به نوبهی خود فیلمی موفق و تجربهای منحصر به فرد در سینماست. فیلم را که ببینید، متوجه میشوید «پاپ» زیر جرح و تعدیل سنگین رفته و در بعضی صحنهها، هنوز جای پایش هم باقی است! فیلمی که داستان یک خانواده بوشهری را در سه اپیزود روایت میکند و در هر اپیزود (که به نام یک کشور است) داستان بر یکی از کاراکترها متمرکز است.
جغرافیای اتفاقات انسانی برای این فیلم دستمایهی جدی و لایه معنایی اثر است. چیزی که حتی در داستانهای عبدیپور با آن به شکل درگیرکنندهای مواجه میشویم. از محتوا و داستان فیلم پاپ چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه پاپ توسط احسان عبدیپور نوشته شده است. رسانه مدرن فیلم امید دارد که از خرید قانونی فیلم سینمایی پاپ و تماشای این فیلم در کنار خانواده لذت ببرید . بازیگران فیلم پاپ چه کسانی هستند؟ در پاپ بازیگرانی چون توماج پورمراد، حدیث چهرهپرداز، غلامرضا فرجزاده و سید عبدالحسین نواب موسوی به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم پاپ حدود 4 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان پاپ را یک اثر کمبازیگر و با تعداد شخصیتهای داستانی کم عنوان کرد.
شاید اگر فیلم در همان زمان خودش اکران میشد، امروز احسان عبدیپور را بهعنوان یک کارگردان پرکار میشناختیم. اما حالا او ترجیح میدهد داستان کوتاه بنویسد و نسخه صوتیاش را در اینستاگرام و همچنین بهصورت پادکست منتشر کند، هر از چندی هم سریالی برای تلویزیون بسازد حتی اگر کسی آن را نبیند. این بلایی است که توقیف و سانسور، سر استعدادها میآورد و البته، سر خود «پاپ» هم آمده است. تم اصلی «پاپ»، جداافتادگی و فراق است که در هر سه اپیزود به شکلهای گوناگون نشان داده میشود؛ از جداماندن سیاهپوستان ایران از همتایان نژادی خود و تلاش برای نزدیک شدن به آنان، تا جدا ماندن عاشق و معشوق و میل به پیمودن این فاصله.
فیلمهای جدید ایرانی
ادریس عبدیپور تهیهکننده پاپ این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. در این میان پدر با بازی عالی غلامرضا فرج زاده بازیگر بومی، با آن چهره شکسته اما پرصلابت، جالبترین شخصیت فیلم است که ربطی به تصویر کلیشهای که سینمای ایران از یک پدر شهرستانی ساخته، ندارد و از آن آشناییزدایی میکند. او پدری است که با دخترش از همه رفیقتر است، از او میخواهد داستانهایش را اول همه برای او بخواند و وقتی متوجه علاقه دخترش به پسری که داستانهای او را خوانده میشود، بسیار گشوده و متفاوت از کلشهها با او برخورد میکند.همانطور که با همسر رنجورش و پسر بزرگی که بیشترین اختلاف را با او دارد.
نقد فیلم پاپ
فردیس فیلم وبسایتی برای ورود به دنیای فیلم و سریال میباشد. به کمک سایت فردیس فیلم میتوانید به آرشیو کاملی از فیلم و سریال های روز دنیا دست یابید و با تماشای فیلم و سریال های سانسور شده در کنار خانواده لحظات خوشی را سپری کنید. کارگردانی قصد دارد فیلمی بسازد که تهیه کننده فیلم اصرار دارد که کارگردان دو ...
شخصیت بهخوبی پردازش شده و بازیگر آن بسیار باورپذیر این نقش را بازی کرده است. فیلم «پاپ» روایت یک خانوادهی بوشهری و دختر دانشجویی است که با آنها زندگی میکند و در سه اپیزود به نامهای سه کشور مختلف- مکزیک، انگلیس و ایتالیا- روایت میشود. اپیزود اول داستان دختر دانشجویی است که همدانشگاهی و معشوقهاش در یک درگیری بر سر اعتراض به غذای دانشگاه از طرف حراست دستگیر و به ضربه شلاق محکوم میشود. دختر در پی راهی برای آزاد کردن اوست تا او را به رقابت ربوکاپ در مکزیک برساند. در اپیزود دوم داستان فیلم مصادف با انتخاب پاپ جدید در واتیکان است.
عبدیپور به خوبی از ویژگیهای بومی بوشهر در فیلمش استفاده کرده بود تا در سالهایی که جریانهای اصلی فیلمسازی تنها در پایتخت به ثمر مینشستند، الگوی جدیدی ارائه دهد.این درحالی بود که تجربه دیگر فیلمها در دهه هشتاد نشان داده بود که فیلمهای شهرستانی چندان مورد توجه تماشاگران قرار نمیگیرند. اما صداقت کودکانهشان آنها را به خوبی به هم وصل میکرد و یک رفاقت جانانه میساخت. البته تحریمها و توقف کار بر روی نیروگاه به تبع آن، رفاقت این دو کودک را به فنا میداد. فیلم پاپ عنوان فیلمی سینمایی اجتماعی بوده است که احسان عبدیپور آنرا کارگردانی کرده است.
اتمسفر فضا و شخصیتهای فرعی و بومی بوشهر، موسیقی و قصهی ناتمام عشق در بشریت چیزهایی هستند که این سه اپیزود که بهظاهر سه داستان مستقل از هم هستند را در یک دایره قرار میدهد. اشارههای بصری و حتی تکرار بعضی سکانسها آنقدر درست و جای خود است که پازل را به ترتیب در ذهن آدمها کنار هم میگذارد. بوشهر در این فیلم نام یک لوکیشن یا یک شهر نیست که داستان آن جا بگذرد. بوشهر و گرمایش و موسیقیاش و عرقی که روی لباس آدمهای فیلم جا میگذارد اتمسفر خود فیلم است. فرم روایی در داستان فیلم، جایی که کارگردان بیشترین تاکید را بر روی فیلم دارد – قصهپردازی – و شیوهی روایت با قطرهچکانی اطلاعات – که جذابیت کشف را بالا میبرد – و برگشتن و تکمیل کردن هر جای خالی که در ذهن مخاطب وجود دارد، عنصر سینمایی و قدرتمندی را در فیلم نمایش میدهد. به عبارتی قصهی آدمهای داستان، شکلی که قصه روایت میشود، اتمسفری که داستان در بستر آن شکل میگیرد، مهمترین مولفههای این فیلم هستند.
رعنا معلمی است که در مقطع ابتدایی تدریس میکند به همراه همسرش امیر که کارگر کارگاه ... «پاپ را آنطور ساختم که وسط یک گشنگی شبانه بالاخره تردیدت را پس می زنی پا میشی یک چیزی می سازی و می خوری.
دانلود فیلم پاپ :
شما می توانید نسخه اصلی فیلم پاپ را به صورت قانونی با لینک مستقیم از سایت مدرن فیلم و مصرف اینترنت نیم بها دانلود نمایید. تم اصلی فیلم «پاپ»، جداافتادگی و فراق است که در هر سه اپیزود به شکلهای گوناگون نشان داده میشود؛ از جداماندن سیاهپوستان ایران از همتایان نژادی خود تا جدا ماندن عاشق و معشوق. غم سه شخصیت در سه اپیزود هر بار در مقایسه با یک هلهله قرار میگیرد. فضای شاد موسیقی بوشهر، موسیقی جاز، ساکسیفون و هلهله کشیدن زنهای بوشهری فضای شادی را میسازند که در آن غم «هستی»، «توماج» و «ترانه» شبیه سه ستاره در پهنای تاریک آسمان شب وفادارانه میدرخشند. «پاپ»، فیلم تجربی و متفاوت احسان عبدیپور را هماکنون میتوانید بر روی فیلیمو تماشا کنید. احسان عبدی پور کارگردان این فیلم در این فیلم به روابط فراوطنی پرداخته است.
فیلم «پاپ» دومین ساختهی کارگردان بوشهری «احسان عبدیپور» پس از «تنهای تنهای تنها» است. این فیلم در سی و یکمین جشنواره فجر بسیار مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت و به نقل از تعدادی از سینماگران پیدا بود که نمایش این فیلم نوید ظهور فیلمسازی خوشقریحه را میداد. در سال ۱۳۹۲ «احسان عبدیپور» فیلم پاپ را ساخت تا روانهی جشنواره کند که به دیوار ممیزی خورد و توقیف شد. پنج سال بعد در گروه هنر و تجربه اکران بسیار محدود داشت که البته تفاوت چندانی با توقیف نداشت و حالا بعد از هفت سال این فیلم راهی شبکه نمایش خانگی و پلتفرمهای آنلاین شده است. بهتماممعنا این فیلم آنطور که بایدوشاید در سینمای ایران دیده نشده است. این فیلم علاوه بر جذابیت ساخت و سه داستان هم محورش، مشق خوبی برای سینماگرانی است که تازه دوربین دست گرفتهاند.
با تمرکز مرکزی خود بر مسائل رایج در کشور، پاپ نظریهپردازی معرفی میکند دربارهی پویاییهای اجتماعی و پیچیدگیهای فرهنگی ایران. این فیلم تصویری صمیمی از مبارزات و دلمشکلاتی که قهرمانان آن در مقابل زمینهای از جامعهای در حال تغییر روبرو هستند، ارائه میدهد. فیلم پاپ درباره جوانان، مهاجرت و اوضاع اجتماعی امروزی ایران است. بعلاوه ، اگرچه پاپ ساخته شده با هزینه شخصی خود ، او نتوانست در جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۲ شرکت کند.
مردمان نازنینی که گشودگی را از دریا به عاریه گرفتهاند و گرما و صداقت را از آفتاب داغ و سوزان.شخصیتپردازی پاپ از جمله ویژگیهای جالب و قابل اشاره فیلم است. هر کاراکتری در فیلم از شخصیتهای اصلی مانند دختر، پدر خانواده، برادر کوچکتر و برادر بزرگتر تا شخصیتهای فرعیتر مانند مادر، دوست پدر در کتابفروشی، سرباز یا همدانشگاهیهای دختر بسیار باورپذیر از کار درآمده و هر کنش یا واکنششان برای تماشاگر نه تنها قابل پذیرش است که به آنها خو میگیرد. فیلم سینمایی پاپ با نام قبلی “سیاه و سفید” نام یک فیلم اجتماعی و سه قسمت به نویسندگی و کارگردانی (احسان عبدی پور) و تهیه کنندگی (ادریس عبدی پور) است که در سال ۱۳۹۲ تولید شده است. فیلم سینمایی پاپ بهکارگردانی احسان عبدیپور در 6 سال پیش یعنی سال 1392 تولید شده است. پاپ توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 4 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم پاپ را اثری کمارزش، کمکیفیت و نهچندان مهم ارزیابی میکنند.
دانلود فیلم تشخیص مخالفت Diagn
مهاجرت که دغدغه پررنگ بسیاری از جوانان این سرزمین در دهه نود بوده، تم اصلی فیلم هم هست. هرکدام از آدمها به واسطه کار یا عشق و عاشقی با مهاجرت درگیر هستند. برابری نژادی شاید در ظاهر بیاهمیت بهنظر برسد اما در مناطق جنوبی و سواحل خلیج فارس از بوشهر تا هرمزگان و سیستان، یک معضل اجتماعی جدی محسوب میشود که کمتر کسی به آن توجه نشان میدهد. اما بهراستی اختلاف رنگ پوست و تبعیضهای نژادی در برخورد مردم با سیاهپوستان سواحل جنوبی مسئله مهم و محسوسی است که عبدیپور بهواسطه زندگی در بوشهر با آن سر و کار داشته و جای شکرش باقی است که شبیه به بدنه سینما و فرهنگ ایران چشمانش را بهروی آن نبسته و در فیلمش بسیار جدی به آن پرداخته است. شاید بسیاری از تماشاگران حتی با دیدن فیلم این تبعیضات نژادی را باور نکنند چراکه حقیقتی سربهمهر مانده در مناطق دو رنگ ایران است که کسی ازش حرف نمیزند.بزرگترین مشکل پاپ در شکل روایی است که کارگردان برای تعریف سه داستان مجزا اما مرتبط با یکدیگر انتخاب کرده است. ساختار اپیزودیک هم اتمسفر یکدست فیلم را درهم میشکند و هم باعث میشود سرنوشت نهایی کاراکترها و چگونگی به سرانجام رسیدن ماجراهای فیلم در هالهای از ابهام قرار بگیرد که نمیتوان نامش را پایان باز گذاشت.این سرگردانی و معلق ماندن، نتیجه محافظهکاری کارگردان در انتخاب فرم و پرداخت داستانش است.
فیلم «پاپ» به سه پارت مجزا از یک تکهی خیلی بزرگ تشکیل شده است که عمق آن وسعت جهانی دارد. هر تکهای از دنیا، بوشهر یا ایتالیا، فرقی نمیکند که جهانها و مرزها چقدر آدمها را دستهبندی میکنند اما همیشه این قصههای انسانی است که در آدمها تکرار میشود. یک نفر در بوشهر دلش پر میکشد برای اینکه یک سیاه پاپ بشود و کلید واتیکان را دستش بگیرد. یک نفر هم در نیجریه یا آفریقا در همان لحظه همین احساس را دارد. جغرافیای احساسی آدمها پر از تکههای اینچنینی است که بدون نخ ارتباط نیستند. دنبالهی بعضی اتفاقات اپیزود دوم در اپیزود سوم به سکانس بعدش میرسد.
نام پیشین پاپ سیاه و سفید بوده که در سه اپیزود ساخت شده است.فیلمنامه پاپ را احسان عبدیپور خود نگاشته و ادریس عبدیپور تهیهکنندگی آنرا عهدهدار بوده است. چند عنصر ویژه تنهای تنهای تنها که آن را تبدیل به فیلمی متفاوت از زبان رسمی سینمای اجتماعی ایران در دهه نود میکردند، در فیلمهای بعدی عبدیپور هم مورد تاکید قرار گرفتهاند تا کارگردان جوان فیلم به فیلم به زبان و لحن شخصی خودش نزدیکتر شود. عبدی پور با جزیینگری و استفاده از تجربه زیسته شخصی خود توانسته گرما و صمیمیت بوشهر را در فیلم خود بازسازی کند. این کاری نیست که صرفا با نمایش شهر و لوکیشنهای جذاب بهوجود بیاید، بلکه ثمره خوانش دقیق و شناخت خوب فیلمساز از ویژگیهای بومی و فرهنگی شهری است که داستان پاپ در آن میگذرد.
برنامه «جادوی صحنه » دوشنبه 6 آبان ماه به معرفی و بررسی نمایش «شِیهیدن» می پردازد. نمایش «سكوت سفید» به كارگردانی كوروش سلیمانی شنبه 9 آذرماه در برنامه« جادوی صحنه» بررسی می شود. نمایش «مقدس » كاری از «سعدی محمدی عبد» شنبه 16 آذرماه در برنامه «جادوی صحنه» بررسی می شود.
سریال های بروزشده
فیلم سینمایی پاپ (Pope Movie) با نام قبلی “سیاه و سفید” فیلمی اجتماعی و سه اپیزودی، ساخت ایران به کارگردانی احسان عبدیپور محصول سال ۱۳۹۲ است. این فیلم درباره جوانان، مهاجرت و اوضاع اجتماعی امروزی ایران است. پاپ با هزینه شخصی ساخته شده است و دومین اثر احسان عبدیپور میباشد. داستان فیلم حول محور اعضای یک خانواده و مشکلات آنها میچرخد.
دانلود فیلم پاپ که این فیلم سه اپیزودی زندگی سیاه پوستان را توصیف می کند که سالها پیش مجبور به مهاجرت شدند ، از فقر و ذلت ، بیماری و مرگ ، بدبختی و درماندگی فرار کردند تا به بردگی و ناامیدی نیفتند و حقوق آنها با حقوق سفیدپوستان همسو است. برنامه جادوی صحنه پنج شنبه 23 فروردین فیلم سینمایی پاپ به كارگردانی احسان عبدی پور را با حضور وی نقد و بررسی می كند. فیلم «پاپ» فیلمی تجربهگرا، منحصر بهفرد و کمنظیر است که آن سالها توسط یک کارگردان فیلم اولی ساخته میشود. فیلمی که پس از هزینههای شخصی، توقیف و سانسور و سلاخی در سینمای مستقل بر فراز ایستاده است.
دانلود رایگان فیلم ایرانی متول
مشکل اصلی «پاپ»، این است که تمهای فرعی که در هر اپیزود محور قرار میگیرند، به یک اندازه پرداخت نشدهاند و کیفیت داستان در هر کدام متفاوت است. این تا حدی به سانسور برمیگردد اما بخشی از آن نیز مشکل خود درام است که بستر روایت اپیزودها اجازه شرح و بسط درون مایه را به اندازه کافی نمیدهد. برای همین در لحظاتی مجبور میشود حرف در دهان شخصیتهایش بگذارد و کمی به شعار نزدیک شود. درامی اجتماعی که با مدنظر قرار دادن مسئله مهاجرت و جوانان داستان اعضای یک خانواده بوشهری را در سه اپیزود و با نامهای «مکزیک»، «ایتالیا» و «انگلیس» روایت میکند. جهان شمول شدن یک درد در دل یک بومیِ بوشهر و نخ ارتباطی آن با مهمترین پدیدهی مذهبی جهان، هر بینندهای را تحت تاثیر قرار میدهد.
دانلود فیلم اکشن مارول ها دوبل
پاپ فرصتی را برای مخاطبان فراهم میکند تا درک عمیقتری از پیچیدگیها و واقعیتهای ایران معاصر پیدا کنند، که این امر آن را به یک فیلمی برای طرفداران درامهای تحریککننده تبدیل میکند. برنامه رادیویی «جادوی صحنه» روز شنبه 3 اسفندماه میزبان «امیرجعفری» نویسنده و كارگردان نمایش «مشق شب» است. این فیلم که در ابتدا «سیاه و سفید» نام داشت، به «پاپ» تغییر نام داد.
سومین جشنواره فیلم سلامت
داستان دختر دانشجویی که همکلاسی و معشوقش به دلیل یک اعتراض ساده دانشجویی به زندان افتاده و دختر در به در دنبال راهی برای آزاد کردن اوست، داستان یک نوازنده خیابانی و رویاهایش و داستان پسرش که به امید رسیدن به عشقش میخواهد به شکل خطرناکی به اروپا برود. همانطور که از داستانها هم برمیآید، اپیزود اول و سوم بیشترین میزان حذف و ممیزی را از سر گذراندهاند. میتوان فهمید که داستان جزئیات بیشتری داشته که حالا در نسخه نهایی نیست. برای همین، روایت این دو اپیزود (خصوصا اپیزود اول) بسیار تکهوپاره بهنظر میرسد. شخصیتهای مختلفی ناگهان وارد و خارج میشوند و برخی اتفاقات بیمقدمه یا بدون منطق رخ میدهند. همیشه گفتهاند که سرنوشت فیلم دوم یک فیلمساز، تعیینکننده موفقیت یا عدم موفقیت او در ادامه است.
فضای اثرهای «احسان عبدیپور» جهان قصههایی است که نه تنها ایرانیها بلکه خیل زیادی از مردم جهان میتوانند آن را درک کنند. این فیلم علاوه بر ساختار منسجم و ویژهاش، به لحاظ زیرساختهای معنایی اثری درخور است. همچنین تداعیگر روحیهی بخشی از بومی است که سرخوشانه با هر غمی دست و پنجه نرم میکنند. امید این است که این فیلم آنطور که باید دیده شود، به کرسی بحث و نظر نشانده شود و آن طور که شایستگی دارد از آن تقدیر شود. هرچند که برای این حرفها تقریبا هفت سالی به عقب برگشتن لازم است اما این اثر خوب و تماشایی در سینما، عمر زیادی خواهد داشت.
{نقد فیلم «پاپ» ساخته احسان عبدیپور؛ دوری از اصل، جستجوی روزگار وصل
|}این شخصیتها هستند که در برهمکنشهایشان بر یکدیگر بار احساسی فیلم را بر دوش میکشند و تماشاگر را این چنین با فیلمی درگیر میکنند که ایرادات رواییاش میتوانست هر مخاطبی را پس بزند و از فضای فیلم دور کند. شخصیتپردازی خوب عبدیپور اما او را تا لحظه آخر با آدمها و داستانهایشان همراه نگه میدارد.مثلا لحظهای را به یاد بیاورید که دوست سرباز به در خانه دختر میآید تا او را از وضعیت واقعی معشوقهاش در زندان آگاه کند. عبدیپور بدون تاکیدهای گل درشت و مانیفست دادن تنها با اشارههایی گذرا برای تماشاگران دغدغهمند خود، بار مفهومی مضاعفی را تدارک میبیند. مثلا صحنه صحبتهای پدر با رفیق کتابفروشش جلوی در خانه را بهیاد بیاورید، یا دیدن یکی از همخانههای علی (معشوقه در زندان) که پس از دردسر بهوجود آمده، از شهر فرار کرده بود و حالا بیسر و صدا به دانشگاه بازگشته، تا محافظهکاری سرباز که در لحظه آخر از راه دادن دختر به داخل زندان سرباز میزند. پاپ (با نام سابق سیاه و سفید) فیلمی اجتماعی و سه اپیزودی، ساخت ایران به کارگردانی احسان عبدیپور محصول سال ۱۳۹۲ است. این فیلم دربارهٔ جوانان، مهاجرت و اوضاع اجتماعی امروزی ایران است.
{نقد و بررسی پویانمایی «آخرین داستان» در «جادوی صحنه» رادیو فرهنگ
|}تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم پاپ در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم پاپ 12 عدد، گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای ویدئو و تیزر فیلم پاپ، حواشی فیلم پاپ، دیالوگ برتر فیلم پاپ، سوتی فیلم پاپ و نقد فیلم پاپ هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم. وقتی داستان در بوم اتفاق بیفتد، همه چیز حول عناصر بومی میچرخد. البته کادرهایی که در طی فیلم نمایش داده میشوند با ترکیببندیهای مستحکم و منسجم که در عین زیرمتنای معنایی، به لحاظ بصری دیدنی هستند. اولین پلان فیلم با باز شدن درِ زندان شروع میشود و فشردگی حجم خانوادههایی که برای ملاقاتی زندانیهایشان آمدهاند، یا ماجرای گل بزرگی که از راهرو در خانهی رد نمیشود و توماج آن را از پایین ایوان دست دوست هستی میدهد.
نویسنده و کارگردان چهل ساله بوشهری که فیلم نخستش «تنهای تنهای تنها» در جشنواره سی و یکم فجر بسیار موردتوجه و تحسین تماشاگران قرار گرفت و منتقدان نوید ظهور یک فیلمساز توانا خوشقریحه را میدادند. او سال بعد (۱۳۹۲) «پاپ» را ساخت تا روانه جشنواره کند، اما فیلم پشت سد ممیزی گیر کرد و توقیف شد. پنج سال بعد، در گروه هنروتجربه یک اکران بسیار محدود و حداقلی را تجربه کرد که تفاوت زیادی با ادامه توقیف نداشت و حالا بعد از هفت سال به شبکه خانگی و پلتفرمهای پخش آنلاین آمده است.در ادامه با فیلیمو شات همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به «پاپ»، تجربه سینمایی متفاوت احسان عبدیپور. در کنار این اشارات ریز و گذرا اما فیلمساز روی دو دغدغه مهم خود تاکید میورزد. دغدغههایی که اصلا بنای روایت و داستانش را بر آنها سوار کرده است و اینجا درست همان جایی است که فیلم بیشترین لطمه را خورده. در حالیکه پاپ با تعریف سرراست قصه بسیار همدلیبرانگیزتر میشد، حالا با انتخاب اشتباه ساختاری اپیزودیک، در انتقال مفهوم مورد نظر خود از همگسسته، شلخته و گیج کننده میشود.این دو دغدغه اصلی یکی مهاجرت است و دیگری برابری نژادی.
در مجموع اما فیلم به خاطر حال و هوای دلپذیر و لحن نسبتا سرخوشانهاش (که البته با تلخی غم آدمهای داستان به شکل مناسبی تعدیل میشود) اثر باارزشی است و تماشای آن برای بیشتر تماشاگران احتمالا تجربه خوشایندی خواهد بود. اگر از تصویربرداری فیلم پاپ خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن محمد آلاپوش بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم پاپ چیست؟ تدوین پاپ را نازنین مفخم انجام داده است. اگر صدای پاپ بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم پاپ یعنی جهانگیر میرشکاری آشنا میکنیم. جلال امیرمرندی چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم پاپ را برعهده داشت. در مجموع بیش از 12 نفر در تولید فیلم پاپ نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
برنامه رادیویی «جادوی صحنه» روز شنبه 28 دی ماه میزبان «اشكان رهگذر» كارگردان و نویسنده« آخرین داستان» اولین پویا نمایی بلند سینمایی است. با بازی با استعداد هادیس چهرهپرداز، توماج پورمراد و غلامرضا فرجزاده، پاپ واقعیت و عمق را به شخصیتهای خود میبخشد. اجراهای آنها به زندگی روابط پیچیده و چندرویی که در طول فیلم نشان داده میشود، نفس میبخشد.
نام اپیزودهای فیلم – مکزیک، ایتالیا، انگلیس- نیز در راستای جهانشمولی اتفاقات است. «عشق» جهانیترین اتفاق انسانی است که در هر کشوری، با هر شخصیتی و در هر سن و سالی اتفاق میافتد. همه به نوعی و با هر شکل منحصر به خودشان دارند برای چیزی به نام عشق به هر دری میزنند. و عجیبتر و قشنگتر این که عشق برای تینوی کم سنوسال هم قابل درک است. برای فرجو قابل درک است که چرا ترانه هستی را به جای خودش سر قرار میفرستد.
بومی سیاهپوست بوشهر که یک نوازندهی دورهگرد ساکسیفون است. پاتوقش کتابفروشی دوستش و حرفهایش از جنس حرف آدمهایی است که روزی آرزوی آرتیست شدن داشتهاند. وقتی از رابطهی ترانه با پسری که عاشقش شده مطلع میشود تنها واکنش جدی به او، نگاههای سر سفره است که این برخورد یک بومی با این اتفاق نیست. آدمهایی که خانواده، رسم و رسوم و سنت برای آنها بر هر چیزی اولویت دارد. اما باتوجهبه شناسنامهای که «احسان عبدیپور» برای فرجو ارایه میدهد این اتفاقات و آگاهی در مورد انتخاب یک سیاه نیجریهای بهعنوان پاپ و حساسیت وی باتوجهبه مسئله ترانه و مسائل ابدی ازلی سیاهپوستها، شخصیت فرجو توجیهپذیر و قابلدرک است.
اگر پاپ بعدی سیاه باشد زندگی یک خانواده سیاهپوست در بوشهر کلی تغییر میکند. در اپیزود سوم اگر پسر همان خانواده بتواند ۱۳ مایل شنا کند میتواند وقتی قاچاقی به فرانسه رسید کانال مانش را رد کند و به عشقش در منچستر برسد. فیلم سینمایی پاپ با نام قبلی (سیاه و سفید) فیلمی اجتماعی و سه اپیزودی، محصول سال 1392 است.
«زغال » كاری از «اسماعیل منصف » است شنبه 30 آذرماه با حضور«سحر عصر آزاد» منتقد سینما در برنامه« جادوی صحنه» بررسی می شود. برنامه رادیویی«جادوی صحنه»روز شنبه 5 بهمن ماه میزبان «افشین هاشمی» بازیگر و كارگردان فیلم«خداحافظ دختر شیرازی» است. پیاسارنا یکی از رسانههای محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمیهای قصهمحور است که در حوزههای بازیهای ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت میکند. رسانه پیاسارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانههای فارسی زبان دنیا بپیوندد. باشگاه فیلمبازها و سریالبینهای حرفهای؛ فیلیموشات جایی است که فرصت بیشتری برای خواندن و تأمل درباره فیلمها و سریالها داریم. قصد داریم منبع خبرها، گفتوگوها، گزارشها و نقدهای مربوط به محصولهای فیلیمو باشیم.
توقیف و سانسور اگر آن سالها این بلا را سر این فیلم نمیآورد، حالا ما شاهد فیلمهای بیشتری از این کارگردان بودیم یا حداقل بعد از دیدهشدن با تاثیری که روی سلیقهی مخاطبان سینما و فیلمسازان میگذاشت حالا عصر بهتری را در سینما سراغ داشتیم. احسان عبدیپور از فیلمسازان مستقلی است که در سالهای اخیر دو فیلم تنهای تنهای تنها و پاپ را ساخته است. عبدیپور علاوه بر فیلمسازی فعالیتهای فرهنگی دیگری هم میکند که بسیاری او را پیش از فیلمهایش، با آنها میشناسند. تنهای تنهای تنها که در اوایل دهه نود ساخته شد، در جشنواره فجر مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در جشن منتقدان همان سال هم توانست جایزه خلاقیت و استعداد درخشان فیلمسازان اول را از آن خود کند.داستان تنهای تنهای تنها همان عنصر مسحورکنندهای بود که فیلم عبدیپور را بسیار دلنشین و ویژه میکرد. او که فیلمهای تلویزیونی خود را در بوشهر ساخته بود، برای اولین فیلم سینماییاش هم باز به شهری رجعت کرد که در آن بزرگ شده بود و هر گوشهاش را در کنار هر خرده فرهنگ بومی مردمانش را بهخوبی میشناخت.
با داستانگویی جذاب و سبک بصری جذاب خود، پاپ به بررسی عمیق وضعیت انسان در مواجهه با چالشهای اجتماعی و سیاسی معاصر میپردازد. این فیلم به عنوان شاهکاری از استعداد و دیدگاه کارگردان احسان عبدیپور، به غنای سینمای ایرانی کمک میکند. پاپ (۲۰۱۴) یک درام تحریککننده است که توسط احسان عبدیپور کارگردانی و نویسندگی شده است. این فیلم سه قسمتی که در ایران معاصر رخ میدهد، به موضوعات جوانی، مهاجرت و مشکلات اجتماعی میپردازد. از طریق داستان جذاب خود، پاپ به بررسی عمیق چالشهایی که جوانان در جامعه ایران معاصر با آن روبرو هستند، میپردازد.
انگار که به گیرایی آن به عنوان یک داستان خطی اعتماد نداشته و بهدنبال یک ارزش افزوده بوده که اتفاقا همهچیز را خراب کرده است. اما بههرحال با وجود ایرادات روایی بسیاری که ضرباهنگ فیلم را لنگان کرده است، یک سکانس پر از احساس و شور زیستی پاپ میارزد به صد فیلم روشنفکرنما و خودبزرگبین، غیرخلاقانه و گوشتتلخ هنر و تجربه و جریان فیلمسازی مستقل اما اخته سینمای ایران. اولین سوالی که همیشه در مورد فیلمهای داستانی اپیزودیک مطرح میشود این است که این فرم چه ضرورتی برای داستان دارد؟ به عبارتی لزوم استفاده از چنین فرم چه چیزی است؟ انتخاب فرم روایت یک داستان همیشه با نویسنده و کارگردان اثر است. حتی اگر فرم فیلم یا تکنیکهای فرمیای که استفاده میشود در جهت فیلم نباشند، باز هم نمیشود خردهای به فیلمساز گرفت.
سکانسی از فیلم مفت بر